Carcinogenic Action of Ethyl Urethane on Rats

Werner G. Jaffé, Ph.D.
CANCER RESEARCH, VOLUME 7, NUMBER 2, FEBRUARY 1947

SUMMARY

One series of 57 rats was fed 0.15 per cent of ethyl urethane in the diet for 15 months. Fifty-nine per cent of the animals surviving more than 9 months developed pulmonary adenomas. Moreover, 1 case of an incipient hepatoma was found. Twenty-eight rats were injected 30 times with 100 mgm. of urethane and 7 per cent of the animals survviving more than 9 months after the first injection developed pulmonary adenomas; 25 per cent developed hepatomas within 15 months. Twenty-five rats received 1 intravenous injection of 2 mgm. of methylcholanthrene in olive oil and 3 O injections of 100 mgm. in an aqueous solution of urethane intraperitoneally; 9 per cent of these animals had pulmonary adenomas and 27 per cent had hepatomas after 15 months.

Evita ingerir en exceso alimentos que contengan ácidos grasos saturados, los cuales tienden a aumentar el nivel de colesterol malo, por ejemplo: la piel del pollo, la grasa de la carne, margarinas, leche entera, quesos, tocino y frituras en general.
#FundaciónBengoa #Nutrición

Incorpora actividad física en tu rutina diaria. La recomendación es realizar mínimo 30 minutos al día de la actividad física que prefiera, de moderada a alta intensidad, no necesariamente continua, incluso pueden ser 3 tandas de 10 minutos cada una.

¿Sabías qué? Reemplazar las grasas saturadas en tu dieta por grasas no saturadas puede reducir significativamente el riesgo de enfermedad cardíaca en casi la misma cantidad que los medicamentos para reducir el colesterol.

#FundaciónBengoa #Grasas #Nutrición #Alimentación