Carcinogenic Action of Ethyl Urethane on Rats

Werner G. Jaffé, Ph.D.
CANCER RESEARCH, VOLUME 7, NUMBER 2, FEBRUARY 1947

SUMMARY

One series of 57 rats was fed 0.15 per cent of ethyl urethane in the diet for 15 months. Fifty-nine per cent of the animals surviving more than 9 months developed pulmonary adenomas. Moreover, 1 case of an incipient hepatoma was found. Twenty-eight rats were injected 30 times with 100 mgm. of urethane and 7 per cent of the animals survviving more than 9 months after the first injection developed pulmonary adenomas; 25 per cent developed hepatomas within 15 months. Twenty-five rats received 1 intravenous injection of 2 mgm. of methylcholanthrene in olive oil and 3 O injections of 100 mgm. in an aqueous solution of urethane intraperitoneally; 9 per cent of these animals had pulmonary adenomas and 27 per cent had hepatomas after 15 months.

La tradición de la uva en Venezuela 🇻🇪 12 uvas para las 12 campanadas que anuncian el fin del año. Seguro hoy en día ya su uso y costumbre está regado por el mundo con cada venezolano ido, que recordaremos con nostalgia.

Desde #FundaciónBengoa les deseamos Feliz Año para todos

🍴❓ Escucha 'Alternativas que alimentan', el segundo episodio de la temporada dos de nuestro podcast #LibreseIguales

Con las voces expertas de:

• Marianella Herrera, de la @FUNDACIONBENGOA
• Jeannette Makenga, del #CEPIN

🎧 Haz clic aquí: https://bit.ly/3cHmKQY

“La disponibilidad de alimentos, en términos del aporte energético promedio para la gran mayoría de los países de América Latina es bastante satisfactoria, pero su distribución siempre ha sido completamente desigual”.

Doctor José María Bengoa