Digestibility and proteinase inhibitory Action of a Kidney Bean Globulin

Artículos, libros, monografías y colaboraciones, Werner Jaffe

Digestibility and proteinase inhibitory Action of a Kidney Bean Globulin

Dinah Seidl, Mercedes Jaffé, y Werner G. Jaffé

A globulin fraction, isolated from black beans (Phaseolus vulgaris), was resistant to hydrolysis by pepsin, trypsin, chymotrypsin, papain, ficin, hurain, and subtilisin. After denaturation of the globulin by heat or urea, only slight hydrolysis by enzymes could be detected. The activity of all seven proteinases on their respective substrates was inhibited by the bean globulin. Preincubation of enzyme and globulin enhanced the inhibitory effect. When heat denatured, insoluble globulin was stirred with papain, proteolytic activity was diminished.

The name globulin proteinase inhibitor is proposed for this factor. Adsorption with bentonite and celite of a crude bean extract eliminated the specific trypsin inhibitor activity but not that of the unspecific proteinase inhibitor. Trypsin inhibitor and proteinase inhibitor activities could also be separated by dialysis against distilled water, the former remaining in solution while the latter precipitated. The possible nutritional significances of these observations are discussed.

La tradición de la uva en Venezuela 🇻🇪 12 uvas para las 12 campanadas que anuncian el fin del año. Seguro hoy en día ya su uso y costumbre está regado por el mundo con cada venezolano ido, que recordaremos con nostalgia.

Desde #FundaciónBengoa les deseamos Feliz Año para todos

🍴❓ Escucha 'Alternativas que alimentan', el segundo episodio de la temporada dos de nuestro podcast #LibreseIguales

Con las voces expertas de:

• Marianella Herrera, de la @FUNDACIONBENGOA
• Jeannette Makenga, del #CEPIN

🎧 Haz clic aquí: https://bit.ly/3cHmKQY

“La disponibilidad de alimentos, en términos del aporte energético promedio para la gran mayoría de los países de América Latina es bastante satisfactoria, pero su distribución siempre ha sido completamente desigual”.

Doctor José María Bengoa