Digestibility and proteinase inhibitory Action of a Kidney Bean Globulin

Artículos, libros, monografías y colaboraciones, Werner Jaffe

Digestibility and proteinase inhibitory Action of a Kidney Bean Globulin

Dinah Seidl, Mercedes Jaffé, y Werner G. Jaffé

A globulin fraction, isolated from black beans (Phaseolus vulgaris), was resistant to hydrolysis by pepsin, trypsin, chymotrypsin, papain, ficin, hurain, and subtilisin. After denaturation of the globulin by heat or urea, only slight hydrolysis by enzymes could be detected. The activity of all seven proteinases on their respective substrates was inhibited by the bean globulin. Preincubation of enzyme and globulin enhanced the inhibitory effect. When heat denatured, insoluble globulin was stirred with papain, proteolytic activity was diminished.

The name globulin proteinase inhibitor is proposed for this factor. Adsorption with bentonite and celite of a crude bean extract eliminated the specific trypsin inhibitor activity but not that of the unspecific proteinase inhibitor. Trypsin inhibitor and proteinase inhibitor activities could also be separated by dialysis against distilled water, the former remaining in solution while the latter precipitated. The possible nutritional significances of these observations are discussed.

Evita ingerir en exceso alimentos que contengan ácidos grasos saturados, los cuales tienden a aumentar el nivel de colesterol malo, por ejemplo: la piel del pollo, la grasa de la carne, margarinas, leche entera, quesos, tocino y frituras en general.
#FundaciónBengoa #Nutrición

Incorpora actividad física en tu rutina diaria. La recomendación es realizar mínimo 30 minutos al día de la actividad física que prefiera, de moderada a alta intensidad, no necesariamente continua, incluso pueden ser 3 tandas de 10 minutos cada una.

¿Sabías qué? Reemplazar las grasas saturadas en tu dieta por grasas no saturadas puede reducir significativamente el riesgo de enfermedad cardíaca en casi la misma cantidad que los medicamentos para reducir el colesterol.

#FundaciónBengoa #Grasas #Nutrición #Alimentación