Effects of Selenium Intake in Humans and in Rats

Artículos, libros, monografías y colaboraciones, Werner Jaffe

Effects of Selenium Intake in Humans and in Rats

Werner G. Jaffé

The interest in the nutritional impl1cations of selelnium came from the 1dentiricaticn of this element as the causative agent of the alka11 diseas in horses and somewhat later also o: the blind staggers disease of cattle. The toxicological aspects were therefore investigated much earlier than the role of selenium as an essential element (1). It was only after factor 3 was identified as a selenum-containing compound (2) that this element became of general interest for nutritionists. As is so often the case, the pendulum swung completely to the other side, and the toxicological aspects were clouded by the possible nutritional implications, which nevertheless still remain obscure.

La tradición de la uva en Venezuela 🇻🇪 12 uvas para las 12 campanadas que anuncian el fin del año. Seguro hoy en día ya su uso y costumbre está regado por el mundo con cada venezolano ido, que recordaremos con nostalgia.

Desde #FundaciónBengoa les deseamos Feliz Año para todos

🍴❓ Escucha 'Alternativas que alimentan', el segundo episodio de la temporada dos de nuestro podcast #LibreseIguales

Con las voces expertas de:

• Marianella Herrera, de la @FUNDACIONBENGOA
• Jeannette Makenga, del #CEPIN

🎧 Haz clic aquí: https://bit.ly/3cHmKQY

“La disponibilidad de alimentos, en términos del aporte energético promedio para la gran mayoría de los países de América Latina es bastante satisfactoria, pero su distribución siempre ha sido completamente desigual”.

Doctor José María Bengoa