Effects of Selenium Intake in Humans and in Rats

Artículos, libros, monografías y colaboraciones, Werner Jaffe

Effects of Selenium Intake in Humans and in Rats

Werner G. Jaffé

The interest in the nutritional impl1cations of selelnium came from the 1dentiricaticn of this element as the causative agent of the alka11 diseas in horses and somewhat later also o: the blind staggers disease of cattle. The toxicological aspects were therefore investigated much earlier than the role of selenium as an essential element (1). It was only after factor 3 was identified as a selenum-containing compound (2) that this element became of general interest for nutritionists. As is so often the case, the pendulum swung completely to the other side, and the toxicological aspects were clouded by the possible nutritional implications, which nevertheless still remain obscure.

Evita ingerir en exceso alimentos que contengan ácidos grasos saturados, los cuales tienden a aumentar el nivel de colesterol malo, por ejemplo: la piel del pollo, la grasa de la carne, margarinas, leche entera, quesos, tocino y frituras en general.
#FundaciónBengoa #Nutrición

Incorpora actividad física en tu rutina diaria. La recomendación es realizar mínimo 30 minutos al día de la actividad física que prefiera, de moderada a alta intensidad, no necesariamente continua, incluso pueden ser 3 tandas de 10 minutos cada una.

¿Sabías qué? Reemplazar las grasas saturadas en tu dieta por grasas no saturadas puede reducir significativamente el riesgo de enfermedad cardíaca en casi la misma cantidad que los medicamentos para reducir el colesterol.

#FundaciónBengoa #Grasas #Nutrición #Alimentación