Effects of Selenium Intake in Humans and in Rats

Artículos, libros, monografías y colaboraciones, Werner Jaffe

Effects of Selenium Intake in Humans and in Rats

Werner G. Jaffé

The interest in the nutritional impl1cations of selelnium came from the 1dentiricaticn of this element as the causative agent of the alka11 diseas in horses and somewhat later also o: the blind staggers disease of cattle. The toxicological aspects were therefore investigated much earlier than the role of selenium as an essential element (1). It was only after factor 3 was identified as a selenum-containing compound (2) that this element became of general interest for nutritionists. As is so often the case, the pendulum swung completely to the other side, and the toxicological aspects were clouded by the possible nutritional implications, which nevertheless still remain obscure.

Tanto las frutas como los vegetales contienen vitaminas, minerales y antioxidantes que resultan necesarios para proteger tu salud y prevenir de innumerables enfermedades. Por este motivo es importante que las incluyas en tu alimentación diaria.

Varia los alimentos con una combinación de 3 grupos de colores: Azul: proteínas, Amarillo: carbohidratos y Verde: vegetales y frutas.

El plato con 3 colores representa los nutrientes básicos que deben estar en tu alimentación. 💪🏼💪🏼

Recuerda que, los alimentos enlatados, embutidos y las chucherías empaquetadas y en bolsas, son altas en sal (sodio) y se deben consumir sólo de forma eventual, para que no representen un riesgo para tu salud.