Fractionation of growth-stimulating factor in liver

Artículos, libros, monografías y colaboraciones, Werner Jaffe

Fractionation of growth-stimulating factor in liver

By WERNER G. JAFFÉ AND C. A. ELVEHJEM

In a previous paper (1) results were presented to show that an alcoholic extract of liver produced a pronounced growth stimulation in rats fed a natural diet. The results showed that the activity was not due to any of the known vitamins and that yeast did not possess similar activity.

Bosshardt and collaborators have described a growth-stimulating effect of liver in rats (2), while Zucker and Zucker (3) described a syndrome involving kidney lesions in rats which was cured with liver. Liver has been shown to contain factors essential for the nutrition of the monkey (4) and for the growth stimulation of Streptococcus faecalis (5).

The present investigation was undertaken to improve the assay procedure with rats and to prepare liver fractions which would show higher activity.

La tradición de la uva en Venezuela 🇻🇪 12 uvas para las 12 campanadas que anuncian el fin del año. Seguro hoy en día ya su uso y costumbre está regado por el mundo con cada venezolano ido, que recordaremos con nostalgia.

Desde #FundaciónBengoa les deseamos Feliz Año para todos

🍴❓ Escucha 'Alternativas que alimentan', el segundo episodio de la temporada dos de nuestro podcast #LibreseIguales

Con las voces expertas de:

• Marianella Herrera, de la @FUNDACIONBENGOA
• Jeannette Makenga, del #CEPIN

🎧 Haz clic aquí: https://bit.ly/3cHmKQY

“La disponibilidad de alimentos, en términos del aporte energético promedio para la gran mayoría de los países de América Latina es bastante satisfactoria, pero su distribución siempre ha sido completamente desigual”.

Doctor José María Bengoa