Fractionation of growth-stimulating factor in liver

Artículos, libros, monografías y colaboraciones, Werner Jaffe

Fractionation of growth-stimulating factor in liver

By WERNER G. JAFFÉ AND C. A. ELVEHJEM

In a previous paper (1) results were presented to show that an alcoholic extract of liver produced a pronounced growth stimulation in rats fed a natural diet. The results showed that the activity was not due to any of the known vitamins and that yeast did not possess similar activity.

Bosshardt and collaborators have described a growth-stimulating effect of liver in rats (2), while Zucker and Zucker (3) described a syndrome involving kidney lesions in rats which was cured with liver. Liver has been shown to contain factors essential for the nutrition of the monkey (4) and for the growth stimulation of Streptococcus faecalis (5).

The present investigation was undertaken to improve the assay procedure with rats and to prepare liver fractions which would show higher activity.

Evita ingerir en exceso alimentos que contengan ácidos grasos saturados, los cuales tienden a aumentar el nivel de colesterol malo, por ejemplo: la piel del pollo, la grasa de la carne, margarinas, leche entera, quesos, tocino y frituras en general.
#FundaciónBengoa #Nutrición

Incorpora actividad física en tu rutina diaria. La recomendación es realizar mínimo 30 minutos al día de la actividad física que prefiera, de moderada a alta intensidad, no necesariamente continua, incluso pueden ser 3 tandas de 10 minutos cada una.

¿Sabías qué? Reemplazar las grasas saturadas en tu dieta por grasas no saturadas puede reducir significativamente el riesgo de enfermedad cardíaca en casi la misma cantidad que los medicamentos para reducir el colesterol.

#FundaciónBengoa #Grasas #Nutrición #Alimentación