Fractionation of growth-stimulating factor in liver

Artículos, libros, monografías y colaboraciones, Werner Jaffe

Fractionation of growth-stimulating factor in liver

By WERNER G. JAFFÉ AND C. A. ELVEHJEM

In a previous paper (1) results were presented to show that an alcoholic extract of liver produced a pronounced growth stimulation in rats fed a natural diet. The results showed that the activity was not due to any of the known vitamins and that yeast did not possess similar activity.

Bosshardt and collaborators have described a growth-stimulating effect of liver in rats (2), while Zucker and Zucker (3) described a syndrome involving kidney lesions in rats which was cured with liver. Liver has been shown to contain factors essential for the nutrition of the monkey (4) and for the growth stimulation of Streptococcus faecalis (5).

The present investigation was undertaken to improve the assay procedure with rats and to prepare liver fractions which would show higher activity.

Tanto las frutas como los vegetales contienen vitaminas, minerales y antioxidantes que resultan necesarios para proteger tu salud y prevenir de innumerables enfermedades. Por este motivo es importante que las incluyas en tu alimentación diaria.

Varia los alimentos con una combinación de 3 grupos de colores: Azul: proteínas, Amarillo: carbohidratos y Verde: vegetales y frutas.

El plato con 3 colores representa los nutrientes básicos que deben estar en tu alimentación. 💪🏼💪🏼

Recuerda que, los alimentos enlatados, embutidos y las chucherías empaquetadas y en bolsas, son altas en sal (sodio) y se deben consumir sólo de forma eventual, para que no representen un riesgo para tu salud.