Fractionation of Proteins from Kidney Beans (Phaseolus vulgaris)

Artículos, libros, monografías y colaboraciones, Werner Jaffe

Fractionation of Proteins from Kidney Beans (Phaseolus vulgaris)

WERNER G. JAFFÉ AND KURT HANNIG

Escuela de Biología, Fac1dtad de Ciencias, Universidad Central de Venezuela, Caracas, and Max Planck Institut für Eiweiss – und Lederforschung, München
Received August 5, 1964

Proteins extracted from the seeds of black kidney beans have been separated by ammonium sulfate fractionation and free-fiow electrophoresis into fractions: two soluble in salt solutions and nine water-soluble. Four of these fractions had hemagglutinating activity, but only two different hemagglutinating proteins could be demonstrated with reasonable certainty. Amino acids and sugars were determined in a11fractions; rhamnose, fucose, galactose, xylose, mannose, arabinose, glucose, an amino sugar, and one unidentified reducing compound were detected in one or several of the hydrolyzed proteins. lmmunological cross reactions could be detected by a double-diffusion technique between the different hemagglutinating fractions as we11 as between the inactive fractions. Six different precipitation lines were observed when the water-soluble proteins containing the six fraction, which precipitate with ammonium sulfate, were submitted to immunoelectrophoresis. Similar extracts from red or white varietiPR nf Phaseolus vulgaris gave very different patterns.

La tradición de la uva en Venezuela 🇻🇪 12 uvas para las 12 campanadas que anuncian el fin del año. Seguro hoy en día ya su uso y costumbre está regado por el mundo con cada venezolano ido, que recordaremos con nostalgia.

Desde #FundaciónBengoa les deseamos Feliz Año para todos

🍴❓ Escucha 'Alternativas que alimentan', el segundo episodio de la temporada dos de nuestro podcast #LibreseIguales

Con las voces expertas de:

• Marianella Herrera, de la @FUNDACIONBENGOA
• Jeannette Makenga, del #CEPIN

🎧 Haz clic aquí: https://bit.ly/3cHmKQY

“La disponibilidad de alimentos, en términos del aporte energético promedio para la gran mayoría de los países de América Latina es bastante satisfactoria, pero su distribución siempre ha sido completamente desigual”.

Doctor José María Bengoa