Fractionation of Proteins from Kidney Beans (Phaseolus vulgaris)

Artículos, libros, monografías y colaboraciones, Werner Jaffe

Fractionation of Proteins from Kidney Beans (Phaseolus vulgaris)

WERNER G. JAFFÉ AND KURT HANNIG

Escuela de Biología, Fac1dtad de Ciencias, Universidad Central de Venezuela, Caracas, and Max Planck Institut für Eiweiss – und Lederforschung, München
Received August 5, 1964

Proteins extracted from the seeds of black kidney beans have been separated by ammonium sulfate fractionation and free-fiow electrophoresis into fractions: two soluble in salt solutions and nine water-soluble. Four of these fractions had hemagglutinating activity, but only two different hemagglutinating proteins could be demonstrated with reasonable certainty. Amino acids and sugars were determined in a11fractions; rhamnose, fucose, galactose, xylose, mannose, arabinose, glucose, an amino sugar, and one unidentified reducing compound were detected in one or several of the hydrolyzed proteins. lmmunological cross reactions could be detected by a double-diffusion technique between the different hemagglutinating fractions as we11 as between the inactive fractions. Six different precipitation lines were observed when the water-soluble proteins containing the six fraction, which precipitate with ammonium sulfate, were submitted to immunoelectrophoresis. Similar extracts from red or white varietiPR nf Phaseolus vulgaris gave very different patterns.

Tanto las frutas como los vegetales contienen vitaminas, minerales y antioxidantes que resultan necesarios para proteger tu salud y prevenir de innumerables enfermedades. Por este motivo es importante que las incluyas en tu alimentación diaria.

Varia los alimentos con una combinación de 3 grupos de colores: Azul: proteínas, Amarillo: carbohidratos y Verde: vegetales y frutas.

El plato con 3 colores representa los nutrientes básicos que deben estar en tu alimentación. 💪🏼💪🏼

Recuerda que, los alimentos enlatados, embutidos y las chucherías empaquetadas y en bolsas, son altas en sal (sodio) y se deben consumir sólo de forma eventual, para que no representen un riesgo para tu salud.