Fractionation of Proteins from Kidney Beans (Phaseolus vulgaris)

Artículos, libros, monografías y colaboraciones, Werner Jaffe

Fractionation of Proteins from Kidney Beans (Phaseolus vulgaris)

WERNER G. JAFFÉ AND KURT HANNIG

Escuela de Biología, Fac1dtad de Ciencias, Universidad Central de Venezuela, Caracas, and Max Planck Institut für Eiweiss – und Lederforschung, München
Received August 5, 1964

Proteins extracted from the seeds of black kidney beans have been separated by ammonium sulfate fractionation and free-fiow electrophoresis into fractions: two soluble in salt solutions and nine water-soluble. Four of these fractions had hemagglutinating activity, but only two different hemagglutinating proteins could be demonstrated with reasonable certainty. Amino acids and sugars were determined in a11fractions; rhamnose, fucose, galactose, xylose, mannose, arabinose, glucose, an amino sugar, and one unidentified reducing compound were detected in one or several of the hydrolyzed proteins. lmmunological cross reactions could be detected by a double-diffusion technique between the different hemagglutinating fractions as we11 as between the inactive fractions. Six different precipitation lines were observed when the water-soluble proteins containing the six fraction, which precipitate with ammonium sulfate, were submitted to immunoelectrophoresis. Similar extracts from red or white varietiPR nf Phaseolus vulgaris gave very different patterns.

Evita ingerir en exceso alimentos que contengan ácidos grasos saturados, los cuales tienden a aumentar el nivel de colesterol malo, por ejemplo: la piel del pollo, la grasa de la carne, margarinas, leche entera, quesos, tocino y frituras en general.
#FundaciónBengoa #Nutrición

Incorpora actividad física en tu rutina diaria. La recomendación es realizar mínimo 30 minutos al día de la actividad física que prefiera, de moderada a alta intensidad, no necesariamente continua, incluso pueden ser 3 tandas de 10 minutos cada una.

¿Sabías qué? Reemplazar las grasas saturadas en tu dieta por grasas no saturadas puede reducir significativamente el riesgo de enfermedad cardíaca en casi la misma cantidad que los medicamentos para reducir el colesterol.

#FundaciónBengoa #Grasas #Nutrición #Alimentación