Hurain, a New Plant Protease from Hura Crepitans

Artículos, libros, monografías y colaboraciones, Werner Jaffe

Hurain, a New Plant Protease from Hura Crepitans

Werner Jaffe, Journal of Biological Chemistry, 149, 1 (1943).

A considerable number of publications exist which describe plant proteases, but our knowledge of the chemistry of these enzymes and their mode of action is scant. Except for the ferments of the group of papainases, which have been relatively well investigated, there are few experimental data on other plant proteases, so that classification outside of this group is, as yet, impossible. In the present paper some experimental data obtained with a new plant protease are reported which may be helpful for the purpose of classification.

Botanical Data-The new ferment was isolated from the sap of the tree Hura crepitans (commonly known in Venezuela as jabillo) of the family of Euphorbiaceae. Proteases so far have been identified in three members of this family, Croton tiglium, Ricinus communis, and in the sap of Euphorbia palustris.

La tradición de la uva en Venezuela 🇻🇪 12 uvas para las 12 campanadas que anuncian el fin del año. Seguro hoy en día ya su uso y costumbre está regado por el mundo con cada venezolano ido, que recordaremos con nostalgia.

Desde #FundaciónBengoa les deseamos Feliz Año para todos

🍴❓ Escucha 'Alternativas que alimentan', el segundo episodio de la temporada dos de nuestro podcast #LibreseIguales

Con las voces expertas de:

• Marianella Herrera, de la @FUNDACIONBENGOA
• Jeannette Makenga, del #CEPIN

🎧 Haz clic aquí: https://bit.ly/3cHmKQY

“La disponibilidad de alimentos, en términos del aporte energético promedio para la gran mayoría de los países de América Latina es bastante satisfactoria, pero su distribución siempre ha sido completamente desigual”.

Doctor José María Bengoa