Hurain, a New Plant Protease from Hura Crepitans

Artículos, libros, monografías y colaboraciones, Werner Jaffe

Hurain, a New Plant Protease from Hura Crepitans

Werner Jaffe, Journal of Biological Chemistry, 149, 1 (1943).

A considerable number of publications exist which describe plant proteases, but our knowledge of the chemistry of these enzymes and their mode of action is scant. Except for the ferments of the group of papainases, which have been relatively well investigated, there are few experimental data on other plant proteases, so that classification outside of this group is, as yet, impossible. In the present paper some experimental data obtained with a new plant protease are reported which may be helpful for the purpose of classification.

Botanical Data-The new ferment was isolated from the sap of the tree Hura crepitans (commonly known in Venezuela as jabillo) of the family of Euphorbiaceae. Proteases so far have been identified in three members of this family, Croton tiglium, Ricinus communis, and in the sap of Euphorbia palustris.

Evita ingerir en exceso alimentos que contengan ácidos grasos saturados, los cuales tienden a aumentar el nivel de colesterol malo, por ejemplo: la piel del pollo, la grasa de la carne, margarinas, leche entera, quesos, tocino y frituras en general.
#FundaciónBengoa #Nutrición

Incorpora actividad física en tu rutina diaria. La recomendación es realizar mínimo 30 minutos al día de la actividad física que prefiera, de moderada a alta intensidad, no necesariamente continua, incluso pueden ser 3 tandas de 10 minutos cada una.

¿Sabías qué? Reemplazar las grasas saturadas en tu dieta por grasas no saturadas puede reducir significativamente el riesgo de enfermedad cardíaca en casi la misma cantidad que los medicamentos para reducir el colesterol.

#FundaciónBengoa #Grasas #Nutrición #Alimentación