Subtilisin Inhibitor Activity in Legume Seeds

Subtilisin Inhibitor Activity in Legume Seeds

E. González, A. Callejas, D. Seidl

Agricultural and Food Chemistry 27,912, 1979

Extracts of seeds of 12 legume specieswere tested for subtilisin inhibitor activity by a microelectrophoretic method. Activity was detected in garden beans, mung beans, jack beans, cow peas, broad beans, and chick peas. No inhibitor was detected in field peas, lentils, pigeon peas, soybeans, lupine, and wing beans.

Most legume seeds contain one or several inhibitors of trypsin and chymotrypsin which have been extensively studied (see Laskowski and Sealock, 1971). Inhibitors for other proteinases have been detected in some legume seeds but little is known about their distribution and chemical characteristics. A specific inhibitor for subtilisin was isolated recently from black garden beans and some of its chemical and physical properties have been described (Seidl et al., 1978a). It had been discovered by an electrophoretic screening method for protease inhibition. Inhibitory factors active on different proteolytic enzymes can be detected by this method (Seidl et al., 1978b),which has now been applied for screening different legume seed samples for the presence of subtilisin inhibitor activity.

La tradición de la uva en Venezuela 🇻🇪 12 uvas para las 12 campanadas que anuncian el fin del año. Seguro hoy en día ya su uso y costumbre está regado por el mundo con cada venezolano ido, que recordaremos con nostalgia.

Desde #FundaciónBengoa les deseamos Feliz Año para todos

🍴❓ Escucha 'Alternativas que alimentan', el segundo episodio de la temporada dos de nuestro podcast #LibreseIguales

Con las voces expertas de:

• Marianella Herrera, de la @FUNDACIONBENGOA
• Jeannette Makenga, del #CEPIN

🎧 Haz clic aquí: https://bit.ly/3cHmKQY

“La disponibilidad de alimentos, en términos del aporte energético promedio para la gran mayoría de los países de América Latina es bastante satisfactoria, pero su distribución siempre ha sido completamente desigual”.

Doctor José María Bengoa