The Activation of Papain and Related Ensymes with Sodium Thiosulfate

Artículos, libros, monografías y colaboraciones, Werner Jaffe

Archives of Biochemistry, 8, 3 (1945).

The Activation of Papain and Related Ensymes with Sodium Thiosulfate

INTRODUCTION

A considerable number of substances have been studied as possible activators for papain. These studies led to the development of theories on the mode of action of these activators. As we found sodium thiosulfate to be a potent activator for papain and especially suitable for the study of the activation reaction, we shall present here some of our results. Moreover, thiosulfate may have some practical interest in connection with the industrial and medical use of papain.

Evita ingerir en exceso alimentos que contengan ácidos grasos saturados, los cuales tienden a aumentar el nivel de colesterol malo, por ejemplo: la piel del pollo, la grasa de la carne, margarinas, leche entera, quesos, tocino y frituras en general.
#FundaciónBengoa #Nutrición

Incorpora actividad física en tu rutina diaria. La recomendación es realizar mínimo 30 minutos al día de la actividad física que prefiera, de moderada a alta intensidad, no necesariamente continua, incluso pueden ser 3 tandas de 10 minutos cada una.

¿Sabías qué? Reemplazar las grasas saturadas en tu dieta por grasas no saturadas puede reducir significativamente el riesgo de enfermedad cardíaca en casi la misma cantidad que los medicamentos para reducir el colesterol.

#FundaciónBengoa #Grasas #Nutrición #Alimentación