Toxicity of Raw Kidney-Beans

In feeding experiments with dietscontaining raw or autoclaved kidney-beans (Phaseolus vulgaris) we found that they are toxic for rats, producing rapid loss of weight and even death after a short time. As KLOSE and coworkers reported recently on a fraction from Lima beans that retarded the growth of rats, we want to present some of our findings.

Each experimental group consisted of 2 male and 2 female Sprague Dawley rats, individually housed in screen-bottomed cages. Food and water were given ad libitum. The diets were made to contain 12% protein (about 40 % of beans) with the given amount of dried and ground-beans; moreover, the following ingredients were added:- sa1ts 44 %, NaCl 1 %, l-methionine 0.3 %, cotton seed oi1 containing 0.5 % oi oleum percomorphum 4 %, sucroses 20 %, 10 erystallized B-vitamins as indicated earlier1 and corn starch to make up to 100 %. In addition, 3 drops oi 1iver extract were given 3 times week1y by dropper. Additions to the diet were made at the expense oi corn starch. In the experiments reported in Tab1e II, a soy mea1-corn ration 1 to which 20 % of raw kidney-beans had bean added at the expense of the who1e ration, was used.

La tradición de la uva en Venezuela 🇻🇪 12 uvas para las 12 campanadas que anuncian el fin del año. Seguro hoy en día ya su uso y costumbre está regado por el mundo con cada venezolano ido, que recordaremos con nostalgia.

Desde #FundaciónBengoa les deseamos Feliz Año para todos

🍴❓ Escucha 'Alternativas que alimentan', el segundo episodio de la temporada dos de nuestro podcast #LibreseIguales

Con las voces expertas de:

• Marianella Herrera, de la @FUNDACIONBENGOA
• Jeannette Makenga, del #CEPIN

🎧 Haz clic aquí: https://bit.ly/3cHmKQY

“La disponibilidad de alimentos, en términos del aporte energético promedio para la gran mayoría de los países de América Latina es bastante satisfactoria, pero su distribución siempre ha sido completamente desigual”.

Doctor José María Bengoa